‘De klacht als kans’ - Training effectief omgaan met klachten Deze training richt zich op het op een oplossingsgerichte en professionele manier omgaan met klachten. Hij is bestemd voor iedereen die in het dagelijks werk personen met klachten te woord staat. Je leert deze lastige situaties om te buigen naar tevredenheid van alle partijen. Onderwerpen die in de training aan de orde komen zijn o.a.: de klacht als kans, effect van goede klachtbehandeling, do’s en dont’s, scheiden van persoon en zaak, omgaan met emoties, regie houden in het gesprek, klachtenanalyse, afspraken maken en nakomen, en nazorg.   Resultaten Na deze praktische training heb je inzicht in de kracht van een goede klachtbehandeling en kun je: O  je eigen gedrag afstemmen op dat van de ander O  gespreks- en beïnvloedingstechnieken hanteren O  omgaan met je eigen emotie en met die van de ander O  klachten naar tevredenheid van alle partijen oplossen O  klachten analyseren en intern communiceren ter      vertaling naar verbeterpunten voor jouw organisatie.   De training beslaat een dag van 9.30 uur tot 16.30 uur. Er wordt vooral veel praktisch geoefend aan de hand van praktijksituaties van de deelnemers. Om de oefensituaties zo echt mogelijk te maken wordt ’s-middags gewerkt met een trainingsacteur. Maximale groepsgrootte: 8 Als je meer informatie wilt over (een van) onze trainingen of workshops kun je deze hier aan- vragen.